Davant d’un món d’obediència i misèria… Organiza’t i lluita!

Estem fotudes. Ens movem en un món basat en la dominació i la discriminació, d’unes races sobre les altres, de l’home sobre la dona, de l’orientació sexual, dominació econòmica i social. Estat i capitalisme encoratgen aquesta societat, que recolza els seus fonaments sobre el control de la propaganda i l’educació, així com de la creació i utilització d’exèrcits de mercenaris al seu servei (policies, jutges, alts funcionaris). Aquesta és la situació, amb totes les seves variants i conseqüències: pobresa, guerres, fam, violència de gènere, odi racial…

Hi ha qui ens està oferint solucions a aquests problemes, tot i pertànyer a la classe que a dia d’avui ens té sotmeses: polítics, empresaris, banquers, jutges, policies, cures… però per poc que alcem la vista, ens adonarem que són els mateixos que generen gran part dels problemes.

L’esperança de què els paràsits de la societat solucionin els nostre problemes, ens ha fet abandonar els carrers, les protestes i enfrontaments amb el poder. Com cada cop que la classe obrera abaixa els braços, nous cops cauen sobre les nostres esquenes: llei mordassa, detencions de sindicalistes, anarquistes i gent emprenyada en general, retallades, genocidis d’immigrants… Així les coses, més ens val que prenem les regnes de les nostres vides si volem acabar amb l’opressió que patim, sigui de sexe, gènere, raça…

Si som les obreres les que movem el món i l’economia, si som nosaltres les que fem possible tot el que veiem, el bo i el dolent, per què no podem decidir res?

Podríem explicar en aquestes poques línies el que el SOV de Manresa, adherit a la Confederació Nacional del Treball, fem al dia a dia, però preferim expressar el que no farem. No deixarem que ningú decideixi per nosaltres, com encarar els nostres problemes. No permetrem que cap partit, líder, secta o cura, per molt bones intencions amb les que es presentin, ens aparti a un costat per decidir sobre les nostre vides.

El dia a dia d’aquesta organització el fas tu mateixa. Volem construir des d’allò proper, les localitats, pobles i ciutats, un món diferent. Volem desenvolupar-nos com a persones més enllà de la cotilla del capitalisme i de l’estat, que ens fa servir quan i com volen. Volem contribuir a guanyar la guerra que la classe obrera no ha començat i que, tanmateix, estem perdent. Volem teixir llaços entre pobles i comunitats, fins a federar lliurement a la raça humana.

Si estàs farta de la situació, si vols canviar la teva vida, organitzat i lluita amb nosaltres; si estàs d’acord amb el que plantegem però encara no t’has animat a passar pel sindicat, aquest és el teu moment. A les teves mans està prendre la decisió de fer front a la colla de paràsits que s’aprofiten de nosaltres i dels nostres problemes.

Acosta’t a conèixer-nos i contribueix a crear una altra societat diferent, de la que puguem ser capaços de resoldre els problemes nosaltres mateixes, sense que ningú s’aprofiti del nostre treball, ni ens rebutgi per ser diferents. No prometem res, per què tot ho construiràs tu mateixa.

Serem el què vulguem i no el que volen que siguem. Tria el teu propi camí. Plegades ens adonarem que podem canviar les coses, avançant cap a la consecució de millores vitals, fins a convèncer-nos a nosaltres mateixes de què podem amb tot.