La Sección Sindical en Bo De Debò comienza la campaña por el cumplimiento de la Tabla Reivindicativa

Esta mañana, entre las 12:00 y las 13:30, la CNT de Manresa se ha acercado hasta la localidad vecina de Sant Vicenç de Castellet para comenzar las acciones por la consecución de la Tabla Reivindicativa. En un sencillo acto inicial, se han repartido cuatrocientas octavillas en la puerta del supermercado Bon Preu de la localidad, que vende los productos de la empresa, informando de las prácticas antiobreras de ésta, pero sobre todo animando a la clase obrera a organizarse y luchar, tal y como los están haciendo las compas de Bo de Debò. La información ha sido muy bien acogida por la población, siendo muchas de ellas solidarias que han respondido a la petición de Boicot contra los productos de la empresa.

Tras la visita al establecimiento, un grupo de compas se han acercado hasta la empresa, en la que aún quedaba gente trabajando, que acumulaban ya más de 50 horas de trabajo semanal…menos mal que es temporada baja. Se han repartido unas pocas octavillas y se ha charlado con varias personas sobre la situación en la empresa.

A continuación, reproducimos el contenido de la octavilla repartida:

NO COMPRIS PRODUCTES BO DE DEBÒ

Abans de comprar productes de Bo de debò, et demanem que llegeixis aquest breu text. Darrere del gaspatxo i dels canelons, hi ha una situació d’abús patronal i de precarietat laboral. Aquesta empresa fuciona mitjançant el xantatge emocional a la plantilla i la por quan aquest no es suficient. Sabem a quina hora entrem, pero no a la que sortirem.

Ens canvien els horaris quan els hi ve de gust. No ens paguen la nocturnitat. A la nostra feina existeixen riscos
per a la salut que la empresa ni tan sols contempla… Però lo pitjor de tot es que ens tracten com si fóssim els seus esclaus, pretenent que estem disponibles per a ella a totes hores.

Fins a aqui ens podria ésser familiar a qualsevol; ja coneixem de sobra aquest tipus de situacions, ja que la gran majoria de les empreses en les que treballem duen a terme aquest tipus de pràctiques. La diferència en aquest cas es que un grup de treballadores ha decidit plantar-li cara. Des de la CNT Manresa estem en plena lluita contra la empresa, entre altres, Pels següents objectius:

Readmisió de la companya acomiadada per organitzar-se a la CNT, tenir un calendari laboral i horaris compatibles amb la vida privada, correcte pagament dels plusos per nocturnitat, accés a un pla de prevenció de riscos laborals…

Des de CNT Manresa demanem a tota la classe obrera que es solidaritzi amb la nostra causa, entenent que podría ben ser la de qualsevol. Demanem el BOICOT, que no es comprin productes Bo de Debò fins que la empresa accedeixi a seure i negociar la taula reivindicativa que li hem plantejat. A part de tot això animem a totes aquelles persones que pensin que les coses poden canviar a organitzar-se a la CNT per plantar cara als abusos de la patronal. Més informació a la web https://manresa.cnt.cat/taula-de-reivindicacions-

BOICOT A BO DE DEBÒ S.L.