Campanya de denúncia pública contra TSC-AmbuIbérica-HTG i contra ERC – Alba Vergés

ERC I Alba Vergés van prometre quan van assumir el control de la Sanitat a Catalunya, que garantirien els drets dels treballadors i persones usuàries del servei de Transport i Emergències Sanitàries. No obstant això, les empreses privades continuen gestionant aquest servei, havent acumulat fins i tot més d’1 milió d’euros en sancions. La gestió es fa tenint en compte el benefici econòmic de les empreses i els fons d’inversió que les sustenten, com estem veient en la gestió de la COVID19.

En concret, una de les empreses que més denúncies i queixes està generant és Transport Sanitari de Catalunya SLU, que forma part del grup HTG, al costat de Ambuibérica. Des de fa anys les plantilles del sector estan denunciant la il·legalitat de les seves actuacions: contractes en pràctiques fraudulents, salaris per sota de la categoria, incompliment legislació hores extra, vehicles en mal estat, impagament de dietes, no compliment protocols de prevenció de riscos per a pacients i treballadores…Una altra pràctica habitual de l’empresa és assenyalar, amenaçar i castigar als qui s’atreveixen a aixecar la veu i denunciar-los.

Aquest és el cas del nostre company, acomiadat per l’empresa TSC per les reiterades denúncies davant l’empresa, Inspecció de Treball, la taula de seguiment del concurs TS14 de Girona i finalment davant els Jutjats. Donem a conèixer aquest cas per a fer pública la política de coaccions de l’empresa, perquè entenem que aquesta gestió d’un servei que és de totes és un frau i una amenaça per a la nostra salut.

Demanem el suport de tota la classe treballadora, sigui o no del sector, per a aconseguir la readmissió en el seu lloc de treball del company acomiadat, treure d’una vegada per sempre als fons voltors/empreses de la sanitat i garantir un servei de transport sanitari digne.

Per a això, us animem que enviïs mails de queixa, trucadas demanant la readmissió de l’acomiadat, reclamant la sortida de les empreses de la sanitat i exigint la garantia d’un transport sanitari digne. Compartiu amb les vostres amistats, compas de treball…i que s’estengui la crida.

TRANSPORT SANITARI DE CATALUNYA:

Tfno: 932490868;

CATSALUT

Tfno 934038585; Mails: atenciociutadana@catsalut.cat; catsalut@catsaut.cat

SERVEI EMERGENCIAS MÉDICAS:

Tfnos: 932644400; 932644424; 932644432; Mails: sem@gencat.cat; rrhh.sem@gencat.cat; contractacio.sem@gencat.cat

ALBA VERGÉS I ERC:

Tfno: 932272900 (Departament Salut); Mails: alba.verges@parlament.cat; paragones@esquerra.cat