Comunicat a la plantilla d’FCC Mediambiente Penedès-Garraf

Salutacions,

La Secció Sindical d’FCC Medioambiente i el Sindicat d’Oficis Varis de Manresa-Catalunya Central, ens dirigim a vosaltres, la plantilla del centre de treball de Penedès-Garraf, per a explicar-vos què és la CNT i com funcionem a les Seccions.

El Sindicat és l’eina de lluita de la classe obrera. Al llarg de la història, mitjançant l’eina sindical de la CNT, s’han aconseguit moltes victòries, entre altres la jornada laboral de 8 hores, després de la famosa Vaga de la Canadenca en 1919, en plena pandèmia de la grip mal anomenada espanyola.

Aquesta eina funciona amb uns principis bàsics molt clars: Federalisme, ja que cada sindicat integrat a CNT és autònom per a tirar endavant les seves lluites; Solidari, dins de cada sindicat i dins de tota la CNT, ja que si algú té problemes a la seva feina totes responem; Transformador, perquè entenem que cal canviar d’arrel aquest món, substituint els valors de l’individualisme i de l’obediència pels del comunisme llibertari, que pretén establir una societat en la qual cadascú tingui dret a rebre sobre la base de les seves necessitats i tothom tingui el deure de contribuir segons les seves capacitats. Sembla una utopia, però us heu parat a pensar com és la merda de món en el qual vivim?

A CNT tenim clar des de fa molt una cosa: si la classe obrera no pren les regnes de la seva vida, poc canviarem aquesta societat de merda, basada en l’esclavitud assalariada. Per això, funcionem a les empreses a través de les Seccions Sindicals, que es formen mitjançant l’acord de l’afiliació de CNT en una empresa. La base de la Secció és la participació, en peu d’igualtat, de totes les persones que hi pertanyen. Les decisions es prenen en assemblea. Sí, existeix la figura del delegat, però aquest està controlat en tot moment per l’assemblea. No és el mateix que un Comitè, que pot fer i desfer quan els vingui de gust.

No ens busqueu a les llistes electorals perquè no ens presentem. No crideu a l’alliberat, perquè no tenim aquesta figura. No ens acuseu de viure de subvencions, perquè no en rebem cap. Són els tres No, pilars bàsics de la Seccions de CNT, que ens permeten no dependre dels diners de ningú que no tingui el nostre mateix interès, que fan que no ens barallem pel Poder i que impedeixen que uns altres prenguin les decisions per nosaltres.

Els treballadors sabem el que volem: defensar unes condicions de treball el més dignes possibles i avançar cap a una societat diferent. En un passat no tan llunyà ho va fer molta gent, podem tornar a fer-ho nosaltres. A la feina no sols és possible organitzar-se d’una altra manera, sinó que és absolutament necessari.

Aquesta Secció porta un any enfrontant-se a l’empresa per qüestions que ens afecten a tots. L’estat dels vehicles és lamentable i un risc per a la nostra salut. Els horaris de treball s’allarguen perquè els camions no funcionen correctament. No ens lliuren un calendari anual. No es compleixen les mesures de seguretat i higiene en el treball. I quan algú protesta en solitari, s’intenta castigar-lo. A CNT hem dit prou i estem començant a aconseguir millores. La primera, fer indefinit al delegat de la Secció, Damián, que portava anys enllaçant contractes temporals, que ja hem denunciat com a fraudulents.

Des de la creació de la Secció no ens hem dedicat a asseure’ns per a fer amiguisme amb l’empresa. Hem interposat denúncies a Inspecció de Treball i plantat cara davant els seus abusos. Fins al moment, les millores només han estat per a una persona, però si ens organitzem i plantem cara tots, podem millorar molt el nostre dia a dia a la feina.

Per això, us animem que contacteu amb el sindicat, sigui a través del mail (sov@manresa.cnt.es) o bé a través del delegat, Damián. Junts començarem un camí que tindrà algun moment dolent, que afrontarem en col·lectiu, però molts moments bons, que gaudirem molt més si estem units.

Siguem el que vulguem i no el que vulguin que siguem.

Sindicat d’Oficis Varis de Manresa-CNT

Secció Sindical FCC Medio Ambiente Penedès-Garraf