Primer de Maig: més organització, més lluita

Aquest Primer de Maig, la CNT de Manresa saluda a tota la classe treballadora de les comarques de la Catalunya central. L’1 de Maig és una data festiva al calendari laboral: la Festa del Treball. Però n’és del Treball no com activitat, sinó com a identitat.

Si explorem com està el treball en l’actualitat, el primer que veurem és que ara mateix ens cal treballar més per assolir el mateix que abans. El salari no fa més que devaluar-se per sota de la inflació, perdent poder adquisitiu. Per tant, el primer que demanem és un augment salarial general i que els convenis col·lectius no perdin poder adquisitiu.

En segon lloc, volem recordar una de les reivindicacions tradicionals de la CNT, que és la jornada setmanal de 30 hores. Aquesta mesura neix amb la vocació de repartir el treball i la feina entre totes, amb vocació de crear una ocupació efectiva i també amb la intenció de revertir l’escletxa de gènere.

En tercer lloc, reivindiquem un sistema públic de pensions que sigui realment universal. Per tant, denunciem tots els intents de privatització de les pensions a nivell estatal. Amb la precarietat actual del mercat laboral moltes persones tenen i tindran dificultats per arribar al mínim d’anys de cotització. S’ha de canviar aquest sistema de còmput.

En quart lloc, exigim la derogació de la llei d’estrangeria que criminalitza bona part de la població i la obliga a ocupar feines precàries, sense drets. No ens podem permetre tenir una part tan important de la nostra societat en aquestes condicions i demanem que totes les persones tinguem dels mateixos drets.
En darrer lloc, denamem la creació d’un parc públic de lloguer, creat a partir de la expropiació de la SAREB, així com la gestió dels pisos buits per part dels municipis. No obstant això, entenem que només amb la participació del sindicalisme en la seva regulació podrem paliar les dures condicions que el Capitalisme ens impossa com a classe.

La CNT és un organisme autònom natural de la classe treballadora, està al seu servei i busca crear una societat sense classes on la riquesa estigui gestionada de forma col·lectiva, sense permetre que ningú quedi enrere. La lluita portada a terme per la nostra organització en temps passats i actuals així ho testimonia.

Visca el Primer de Maig

Visca la CNT